Hink, stap, sprong - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van hannekespoler - WaarBenJij.nu Hink, stap, sprong - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van hannekespoler - WaarBenJij.nu

Hink, stap, sprong

Blijf op de hoogte en volg

03 Juni 2013 | Chili, Santiago de Chile

Eigenlijk was deze week niet zo’n heel bijzondere week. Maandag en dinsdag regende het best hard, voor Nederlandse begrippen nog steeds niet heel hard, maar de straten hier kunnen echt niks hebben. Ik heb dus maar vast een paraplu aangeschaft en als ik terugloop van de uni is het bijna apenkooien om aan de overkant van de straat te komen. Je ziet iedereen hetzelfde doen: kijken waar je het best langs kunt lopen om aan de overkant te komen. Ook zijn er zelfs op sommige plekken miniloopbruggetjes gemaakt door middel van houten planken. De auto’s rijden helaas niet minder hard, wat als gevolg heeft gehad dat ik helemaal nat ben geworden, aangezien de hele stoep overstroomt. Mam, wat zal jij hier gelukkig zijn, lekker door de plassen crossen. In Nederland zou ik allang strontchagrijnig zijn geweest, maar hier kan ik er eigenlijk wel om lachen. Ik blijf me elke dag weer verbazen over de cultuur. Ook kwam maandag alweer de docent niet opdagen, nadat ik 2.5 uur op dat college had gewacht. En dinsdag was ik weer de enige student bij een college, de rest was niet komen opdagen door de regen of zo. Er waren zelfs universiteiten hier die regenvrij kregen!! Moeten ze in Nederland ook maar eens invoeren 

We hebben trouwens een kachel in de woonkamer die het ook doet! Hij staat alleen ’s avonds aan, maar gevolg is dat we nu meestal met een paar huisgenoten gezellig aan het studeren zijn, in de warmte! Echt heeerlijk. Ik hoor een aantal van jullie al denken ‘’Old wief’’ haha :P maar toch iets beter dan nog half rillend in bed te liggen. De moeder komt tegenwoordig zelfs al aan m’n deur kloppen om te vertellen dat de kachel aan staat.

Donderdag ben ik naar college naar Mirjam gegaan om ………………. Paaseiland te boeken! We gaan van 3 t/m 7 juli. Veel mensen hebben gezegd dat het niet nodig is meer dan 3 hele dagen te gaan, omdat het eiland niet heel groot is en je dus alles wel redelijk snel gezien hebt. Ik heb er in ieder geval heel erg veel zin in!

Vrijdagochtend ben ik de dag goed begonnen door met m’n 2 huisgenootjes naar yoga te gaan. Gelukkig was ik het ‘’hammmm-moment’’ van de vorige keer al gewend, dus dat viel mee. Ik heb echt spieren gebruikt waarvan ik niet eens wist dat ik ze had, maar het was wel even lekker. Na college zijn we (Mirjam, Alejandra, Pia en ik) naar het huis van Josefin en Steve gegaan, want Steve was jarig. Josefin heeft daar lekkere mojito’s voor ons gemaakt en daarna zijn we naar een Hard rock café gegaan. Schijnt in elke hoofdstad te zitten, maar ik had er nog nooit van gehoord :P. Voordat we konden zitten moesten we bijna een uur op een tafel wachten, zo populair is het. Het was heel gezellig en niet zo’n diehard rockcafé dus daar was ik wel blij mee. Ook hebben we daar nog heerlijk gegeten. Daarna zijn we naar een club in Bellavista gegaan. Eerst was er een of ander vaag bandje, maar al snel veranderde dat in reggaeton (billenschudmuziek, jeej!).

De laatste 2 weken ben ik in een enorm luie stemming. Geen idee wat het is, maar het is al zo erg dat ik laatst 3 afleveringen van Jokertje’s jawoord (geniaal trouwens!) gekeken heb. Ik denk dat het komt omdat het weer nu wat minder wordt, ik gedemotiveerd ben en ik gewoon klaar wil zijn met de uni! Ik moet ook nog wat projecten maken, maar ik heb maar besloten me daar niet te druk over te maken. In Nederland hou ik er wel van om initiatief te nemen tijdens dit soort projecten en een beetje de boel te organiseren, maar dat heb ik hier al opgegeven. Dus we zullen zien hoe het loopt!
Ik moet ’s middags trouwens elke keer langs 10 mannen op een rij lopen die me echt aan lopen te gapen, maar daarvoor heb ik een geniale oplossing: met muziek op lopen! Zo hoor ik in ieder geval niet wat ze zeggen, haha.

Ik ben gisteren ook nog heerlijk naar een cafeetje geweest met Johanna om eindelijk goede koffie te drinken en een poging tot studeren te doen. Dat ik ook nog redelijk gelukt. Ik moet toch een beetje uit mijn luie mood gaan komen deze laatste weken! Nog maar 4 weekjes college namelijk, jippieeee!

En om af te sluiten, nog een paar dingen die hier opvallen in Chili:

De mensen zijn over het algemeen best alternatief gekleed. Zo zijn die ringen in je oor die je hele oorlel uitrekken ook helemaal hip hier. Ik heb ook regelmatig gegrinnikt in mezelf als ik bedenk wat papa zou zeggen als hij iemand voorbij zou zien lopen. Zo zijn jongens met panty’s en een korte broek geen uitzondering en meiden met mintgroen haar ook niet.

Op de uni is me opgevallen dat de mensen een stuk kinderachtiger zijn voor hun leeftijd dan in Nederland. Zo showde een meisje van 24 me heel trots een Barbie-etui (iets waar je in Nederland op je 12e al niet meer mee geien wil worden volgens mij) en een ander meisje van 23 liet me een leuke Robots-pen zien, waar ze heel blij mee was. Okeee…

Er heerst hier een enorme stelletjescultuur. Echt bijna iedereen heeft hier een vriendje en in een aantal presentaties waarover we moesten vertellen over belangrijke gebeurtenissen in het leven die voor je studiekeus hebben gezorgd worden ook altijd de vriendjes en vriendinnetjes geshowd. Maar een meisje heeft me eens uitgelegd dat de meiden hier niet zo goed alleen kunnen zijn ofzo. Kan me er weinig bij voorstellen haha.

  • 03 Juni 2013 - 18:20

    Tineke:

    Dat wordt straks weer discipline opdoen in Nederland.. Geniet er nog maar efkes van enne hoezo scheur ik door plassen...... Ik zou niet durven! Toedels!

  • 03 Juni 2013 - 19:51

    Silke:

    Aaah lekker bij de kachel met een kopje thee! Morgen weer een nieuwe Jokertjes Jawoord:D, haha. Veel succes nog met de laatste loodjes, wat gaat de tijd toch snel...

  • 03 Juni 2013 - 21:39

    Eef:

    OMIJNGOD. Kijk jij Jokertjes Jawoord? Dat is echt te vreselijk voor woorden haha! :P En ken jij het Hardrock café niet?? Foei!! Al ben ik er ook nog nooit geweest :P Je kan er ook tshirts kopen, zie je nog wel eens mensen mee lopen. En ik moest echt lachen om dat de kinderachtige dingen jou opvallen. Zooooo herkenbaar. Net als mijn huisgenootje van 26 met haar Hello Kitty onderbroeken :D Heerlijk.
    Nou luier ze nog maar even lekker! Je haalt alles wel ;) Over een maandje zit je lekker op Paaseiland, nice!! En over 2 maandjes ben je alweer in het tropische Nederland ;) We moeten echt snel weer ff Skypen he!

    Xxx

  • 03 Juni 2013 - 23:08

    Mike:

    Heeerlijk, Paaseiland!

    Mooi om te lezen dat alles nog goed gaat, je het leuk hebt en zelfs tijd over hebt om te luieren :P
    Veel plezier nog even daar ;)

  • 04 Juni 2013 - 17:55

    Bennie:

    Wanneer krijgen we jou vriendje te zien?
    We kunnen niet wachten,ha,ha

    Gr.
    Je vader

  • 08 Juni 2013 - 17:28

    Neeltje:

    Hahaha Han!
    Ik heb me weer kapot gelachen om je leuke verhalen (ik had nog wat in te halen!) Geniet nog van je laatste tijd daar & knalse nog ff met de uni!
    Besoo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2013

Time to say goodbye

13 Juli 2013

Het laatste weekje Santiago

08 Juli 2013

Paaseiland; een paradijs op aarde

01 Juli 2013

Heerlijke chaos

23 Juni 2013

De laatste weekjes

Actief sinds 20 Jan. 2013
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 14382

Voorgaande reizen:

20 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: