Time goes by so fast - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van hannekespoler - WaarBenJij.nu Time goes by so fast - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van hannekespoler - WaarBenJij.nu

Time goes by so fast

Blijf op de hoogte en volg

21 April 2013 | Chili, Santiago de Chile


Maandag ben ik samen met een Chileen die ik ontmoet heb met uitgaan naar livemuziek geweest, een typische Chileense band. Jaa ik hoor jullie al denken; een Chileen? En ik hoor jullie je al afvragen, moeten we All you need is love straks bellen? Nou ik kan jullie geruststellen, nee dat is allemaal niet nodig en ja ik zit straks de 27e gewoon weer in het vliegtuig  Maar goed, wel leuk dus om deze typische muziek gehoord te hebben. Kan nou niet zeggen dat ik straks een CD ga aanschaffen of alle nummers ga downloaden, maar voor een avondje, heel leuk om naar te luisteren! En we moeten hier natuurlijk ook een beetje de cultuur leren kennen. Dat heb ik tot nu toe nog best weinig gedaan. Ook nog steeds vrij weinig van de stad gezien *schaam* maar goed, alle tijd nog. Alhoewel ik dit al vanaf het begin roep haha.

Dinsdag ben ik na college samen met Mirjam sushi gaan eten, want dat was iets wat nog steeds op ons lijstje stond. Ik heb, heel safe, voor sushi met kip gekozen en Mirjam had sushi met garnalen. Allereerst kwam natuurlijk al het leuke, eten met stokjes. Wat ik nog noooit gedaan heb. Dat zag de ober dus hij kwam heel aardig met een houdertje aan waar ik de stokjes in kon doen. Uiteraard wist ik niet hoe dat houdertje werkte dus hij kwam weer terug om me te helpen. Toen ik voelde ik me wel een beetje een kneus, zoals wel vaker hier, maar goed. Ik moet zeggen dat ik die met kip sowieso wel lekker vond  Het is niet iets wat ik elke week kan eten, omdat die smaak van dat zeewier een beetje apart is , maar het was best lekker. Ook heb ik er één van Mirjam geproefd, ook die lustte ik wel, maar ik vond de garnalen nog teveel naar vis smaken, dus nee, ik lust gewoon geen vis vrees ik. Daarna kwamen we nog langs een zaakje wat een hele grote hit in Amerika schijnt te zijn, maar hier net nieuw is. Het is een zaakje met een soort van thee, waarbij je melk kunt doen, en dan zitten er balletjes in met een of ander smaakje. Heeeeel apart, vooral dat je tijdens het drinken ook op die balletjes moet kauwen :P ’s Avonds gingen we naar het huis van Alejandra om aardbeiendaiquiri’s (cocktail met aardbeien en rum) te maken. Elke keer cocktails drinken in een bar is namelijk best duur en de aardbeien waren goedkoop en Alejandra heeft een blender, goede combi dus! En ik moet zeggen dat ze ook nog erg lekker waren ook.

Woensdag zou ik met mijn groepje voor een vak ‘’al terreno’’ moeten. We moeten namelijk een sociaal project doen en daarvoor moesten we een afspraak bij een of andere instelling maken. Gelukkig wisten 2 meiden een instelling die we konden benaderen met arme kinderen, wat ik begrepen heb, dus heel interessant. Zo op z’n Chileens had ik natuurlijk dinsdagavond nog steeds niks gehoord. Het scheen ook ver buiten de stad te zitten, dus ik had het sowieso niet kunnen vinden :P Maar goed, waarschijnlijk gaat nu een van m’n groepsgenoten er zondag heen, ik hoor wel wanneer ik iets moet doen. Dat is sowieso m’n instelling hier, want initiatief nemen heeft echt geen in, wel enorm wennen moet ik zeggen! ’s Avonds was weer een Miercoles po, en de locatie zag er op de foto’s echt geweldig uit, maar ik was zo moe dat ik besloten had niet te gaan (jaja, verstandige ik). Dus ik heb het maar bij wat wijntjes drinken met m’n huisgenoten gelaten  Maar goed ook, want de volgende dag hoorde ik dat iedereen dronken was , een taxichauffeur de camera van m’n huisgenootje had gejat, m’n huisgenootje met een vriend in een fontein was gejumpt en ze allebei naar het ziekenhuis moesten met sneetjes in hun hand. Du nee, niet al te veel gemist geloof ik.

Donderdag had een leraar bedacht dat het voor ons wel leuk was een congres over jeugd bij te wonen en dat verplicht te stellen. Wel interessant op zich, maar niet om 10 uur ’s ochtends als je normaal gesproken pas om 2 uur begint. Ook waren natuurlijk lang niet alle studenten aanwezig, en de meerderheid waren allemaal van die mannetjes in pak van verschillende universiteiten. De mangosap daarna maakte het helemaal af :P En nee mam, nog steeds geen uitslag, dus het moet wat anders zijn geweest!

En dit weekend was vooral weer een studeerweekendje, saai he?! Geen feestjes, maar de schade gaan we volgend weekend helemaal inhalen. Moet voor morgen namelijk een verslag van zo’n 10 kantjes inleveren, heb voor dinsdag een opdracht en vrijdag mijn eerste psychologietentamen *slik*. Aankomende zaterdag gaan we een Fiesta del rey (koningsfeest) organiseren, met hopelijk wat Hollandse dingen en een asado (bbq) kan natuurlijk ook niet ontbreken. Vandaag ben ik ook nog even naar de mall geweest (alweer), omdat ik badmutsen moest halen. We kunnen namelijk waarschijnlijk gratis op de uni zwemmen, maar dan in een badmuts wel verplicht, helaas..

Leuk dat jullie me nog steeds volgen en me nog niet zat zijn en tot de volgende update. Zal volgende week ook weer wat foto’s online proberen te zetten 

  • 21 April 2013 - 18:36

    Tineke:

    Tsja, waar ben je dan allergisch voor... Grappig die thee met balletjes, al heb ik daarbij steeds de associatie met gehaktballetjes. Succes met de verplichte nummers op de uni en keep in touch met de Chileen.... Zo doe je toch nog wat " cultuur" op. Wel jammer trouwens van all you need is love.. Ik was er graag een keer naar toe gegaan ;-)
    We spreken nog wel weer een keer een skype moment af

    Toedels!!

  • 22 April 2013 - 16:43

    Bennie:

    Vies he, vis eten!
    Thee met gehakt balletjes lijkt me ook wel wat!
    Niet teveel thee, en grote gehaktballen,ha,ha.
    Woensdag skypen heb ik begrepen?
    Tot horens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2013

Time to say goodbye

13 Juli 2013

Het laatste weekje Santiago

08 Juli 2013

Paaseiland; een paradijs op aarde

01 Juli 2013

Heerlijke chaos

23 Juni 2013

De laatste weekjes

Actief sinds 20 Jan. 2013
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 14376

Voorgaande reizen:

20 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: