Het gaat z'n gangetje! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van hannekespoler - WaarBenJij.nu Het gaat z'n gangetje! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van hannekespoler - WaarBenJij.nu

Het gaat z'n gangetje!

Blijf op de hoogte en volg

14 April 2013 | Chili, Santiago de Chile

Maandag ben ik na m’n college met Johanna, mijn Finse huisgenootje,gaan zwemmen in een zwembad dicht bij huis. Natuurlijk was het eerst nog een hele zoektocht het zwembad te vinden en ook als we het vroegen beweerden mensen dat er geen zwembad was. Maar goed, uiteindelijk hebben we het dus kunnen vinden. De entree is belachelijk duur (zo’n 8 euro) en het was zo’n sportzwembad. Helaas was ook een badmuts verplicht. Ook droeg iedereen zo’n sportief badpak, dus ik voelde me een beetje naakt met alleen een bikini aan haha. Het zwembad was verder prima, alleen waren er redelijk wat mensen. Ook vertelde de vroeg van het zwembad me dat ik in een andere baan moest zwemmen omdat ze indeelden op snelheid, oftewel ik was te sloom voor de baan waarin ik zwom. Dus ik kwam terecht in een baan met ouders + kinderen en omaatjes die met een bord zwemmen in een slakkentempo. Maar goed, het was wel even lekker om weer te zwemmen.

Dinsdag na college liep ik gewoon op straat om terug naar huis te lopen. Ineens voelde ik iets enorm in mijn ogen, neus en keel prikken en ik zag allemaal mensen teruglopen en met een zakdoek/sjaal voor de mond. Ik dacht echt: wat gebeurt hier? Ik vroeg aan een vrouw wat het was, maar ik kon haar natuurlijk niet verstaan omdat ze een zakdoek voor haar mond was. En toen bedacht ik me ineens.. Dit is traangas! Santiago staat er namelijk bekend om dat er enorm veel studentendemonstraties zijn en er was er deze dag ook weer een gaande blijkbaar. Ik snap wel dat de politie dit in zet als het nodig is, jeetje wat een sterk spul (die Fishermann’s friends..:P)! Ik vind het nog steeds wel raar dat ze het gewoon in de rondte spuiten en dus voetgangers er last van hebben als er, naar mijn idee, niet echt dreigend gevaar is. Maar het schijnt hier normaal te zijn dat je dit voelt…

Woensdagavond heb ik samen met Pia, Alejandra en Mirjam bij Alejandra en Pia gegeten. Pia had een heerlijk Deens recept gemaakt, aardappels uit de over met een lekker sausje erbij  Daarna was het plan om naar een salsatheek te gaan, daar waar ze salsa dansen dus, maar uiteindelijk was het alweer te laat om daar naartoe te gaan dat we maar naar een barretje zijn gegaan. En uiteraard zijn we zoals elke woensdagavond weer beland bij Miercoles Po, het internationale feest.

Aangezien mijn vorige kapperervaring in het buitenland niet heel erg positief was en ik redelijk kieskeurig ben op hoe mijn haar geknipt wordt, was ik een beetje bang om hier naar de kapper te gaan. En degene die er voor mij dan redelijk betrouwbaar uitzien zijn veel te duur (als in 50 euro). Gelukkig kwam daar mijn redder in nood, Helene mijn huisgenootje, die zei dat ze wel vaker haar knipt en mijn haar ook wel wilde doen. Oké, chill! Eerst wel een beetje spannend natuurlijk, nog nooit iemand gehad die zo mn haar knipte, maar het is precies geworden zoals ik wilde! (en ja pap, waarschijnlijk zie jij het verschil toch weer niet .. :P)

De moeder van Sasha is sinds afgelopen maandag voor 3 weekjes in Santiago om Sasha te bezoeken. Ze heeft ook pakjes kip madras meegenomen, dus dat gaan we binnenkort eens even uitproberen  Ze vond het wel leuk om ons te ontmoeten en daarom zijn we vrijdag wat met de Nederlandse meiden en Sasha’s moeder wat gaan drinken. We kwamen terecht in een Mexicaanse bar, waar helaas naar enige tijd zo’n Mexicaans bandje kwam, inclusief sombrero’s en veel te schelle trompetten. Toen op een gegeven moment ook de karaoke begon en mensen veel te vals door de microfoon begonnen te krijsen hebben we maar besloten naar een andere bar te gaan. Een aantal besloten om nog uit te gaan, maar ik was moe dus ben samen met Alejandra naar huis gegaan.


En ja voor de rest was afgelopen weekend helaas weer een studieweekend.. Ben zaterdagavond samen met Johanna en Clemence naar een ontzettend leuk tentje geweest om wat te eten. Het zag er heel schattig uit met allemaal lampjes, boompjes en watervalletjes buien  Helaas ben ik voor de rest verkouden en een beetje kwakkelig geworden. Heel raar ook met dat weer hier, ahum… ’s Ochtends en ’s avonds kun je serieus de winterjas aan, maar overdag kan het nog wel 25 graden worden. Ook ben ik vandaag nog even naar de H&M gegaan om wat in te slaan. Vorige keer stond er een gigarij dus ik ben maar vroeg gegaan en ik hoefde buiten niet te wachten. Binnen was het uiteraard wel knetterdruk, dus voor de pashokjes en de kassa’s stonden wel enorme rijen. Maar ik ben geslaagd met een dikke trui, sokken, een lange sportbroek en een pyjamabroek. Dus ik kan er weer even tegenaan.

Ik ga weer verder studeren, moet een verslag van zo’n 10 pagina’s gaan schrijven over sociologie.. Dus aan de hand van Karl Marx, Weber etc. Gaaaaap…

Tot de volgende update!

  • 14 April 2013 - 19:03

    Eef:

    Nu kan ik jou een keer jaloers maken! De lente is hier begonnen hoor :D!! Vandaag heerlijk op het terras gezeten! Succes met alle studiedingetjes!X

  • 14 April 2013 - 19:30

    Roderick:

    Heeee hannepan super leuke blogs leuk geschreven ook ik volg je xx

  • 14 April 2013 - 19:38

    Tineke:

    Klinkt wel een beetje zielig hoor.... En verkouden en echt aan de studie. Ik mis een foto van het resultaat van de kapper :-)
    Vooral doorgaan met alles ;-)
    Toedels!

  • 14 April 2013 - 19:43

    Marjon En Tom:

    Hanneke de koukleum weer goed voorbereid :) heb je geen grote muts gekocht die je over je gezicht kan trekken bij de volgende traangas 'attack'? Ideetje maar haha. Succes met je sociologische literatuur! Liefss

  • 14 April 2013 - 20:34

    Bennie:

    Ik hoef geen foto te zien van het resultaat van de kapper als ik het verschil toch niet kan zien,ha,ha.
    Succes met je studie, je hoeft nog maar 3 maanden. (slik)

    Doei!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2013

Time to say goodbye

13 Juli 2013

Het laatste weekje Santiago

08 Juli 2013

Paaseiland; een paradijs op aarde

01 Juli 2013

Heerlijke chaos

23 Juni 2013

De laatste weekjes

Actief sinds 20 Jan. 2013
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 14375

Voorgaande reizen:

20 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: