Het is bijna zover! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van hannekespoler - WaarBenJij.nu Het is bijna zover! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van hannekespoler - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover!

Blijf op de hoogte en volg

20 Januari 2013 | Nederland, Nederland

Lieve mensen,

het is bijna zover! Ik ga weer een avontuur aan, en deze keer zijn Argentinië en Chili de eindbestemmingen.
Afgelopen nacht heb ik samen met mijn lieve vriendinnetjes nog even een mooi feestje gevierd, voordat ik voor een half jaar dit nu veel te koude landje ga verlaten.
Ik vertrek aankomende woensdag en mijn reis zal beginnen in Buenos Aires. Ik heb hier een hostel geboekt en heb verder eigenlijk nog helemaal geen plannen wat ik daar ga doen. Naar horen zeggen is het een hele mooie stad, dus ik ben niet zo bang dat ik me hier ga vervelen. In Buenos Aires zit ook Quirine, een Nederlands meisje dat ik via een reisforum heb leren kennen en waarmee ik in Nederland een keer een drankje heb gedaan. Het klikte heel goed, dus het is erg leuk elkaar daar weer te ontmoeten! Waarschijnlijk blijf ik zo'n 10 dagen in Buenos Aires en daarna wil ik samen met Quirine naar de Iguazu watervallen gaan, die deels in Argentinië en deels in Brazilië liggen. Van daaruit ben ik van plan eerst naar Salta te gaan, een plaats in Noord-Argentinië en van daaruit naar Noord-Chili. Maar zoals gezegd, er ligt nog bijna niks vast, dus die plannen kunnen ook nog gerust gewijzigd worden. Ik weet dat deze zin voor sommige mensen hier dit als een volledige shock klinkt. Hanneke, de controlfreak die nu een keer niet alles geregeld heeft. Ook wel een keer lekker en spannend natuurlijk!
Mijn reis wil ik verder gaan vervolgen door Chili en ik hoop dat ik het zuidelijkste puntje van Chili ook nog ga bereiken, maar ik moet begin maart weer terug zijn in Santiago, omdat ik daar dan voor een aantal maanden ga studeren.
Wanneer het allemaal precies begint en eindigt is nog onduidelijk, waarschijnlijk starten de colleges 11 maart, maar daarvoor wil ik ook nog een kamer in Santiago gaan zoeken en er wordt misschien ook nog een soort van introductie georganiseerd.
Mijn terugreis staat nu in ieder geval gepland op 27 juli en dan kom ik 28 juli aan op Schiphol.
Ik zie dat mijn verhaal nu al veel te lang is en ik ben nog niet eens vertrokken. Komende dagen ga ik nog een aantal familiebezoekjes doen en dinsdag begint dan mijn mission impossible: een backpack inpakken voor een half jaar met als doel minder dan 15 kilo mee te nemen.
Wish me luck en tot de volgende post! Zal proberen mijn blog een beetje up-to-date te houden en elke week een bericht te plaatsen, maar vergeef me als dit niet lukt.

  • 20 Januari 2013 - 13:10

    Tineke:

    Maar eerst nog gezellig een paar nachtjes slapen in Boekelo!

  • 20 Januari 2013 - 13:41

    Arlet:

    Aaaah spannend. Ik word bijna zenuwachtig voor jou. Heel veel plezier als ik je niet meer spreek. Met die backpack moet wel lukken, niet teveel kleren mee, kun je daar lekker gaan shoppen ;p. Succes! xx

  • 20 Januari 2013 - 14:09

    Neel:

    Dit is het ultieme SOG-moment! Ik geniet nu alweer van je verhalen & kijk uit naar de volgende :) Ik spreek je voordat je gaat vast nog wel! Spannend & succes met inpakken! X

  • 20 Januari 2013 - 15:20

    Elise Van Ginkel:

    Heel veel plezier in Chili Hanneke! Ik ben benieuwd naar alle avonturen die je daar gaat beleven!

  • 23 Januari 2013 - 16:51

    Fam Bel, Morestel:

    Ha die Hanneke,

    We waren te laat om je nog een goede reis en veel plezier te wensen. Je reis is hopelijk goed verlopen.
    We gaan je verslagen weer volgen! In herinnering aan Salamanca hierbij TIP 1: koop bij aankomst een plattegrond van Buenos Aires :)

    Groeten,

    Familie Bel, Morestel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2013

Time to say goodbye

13 Juli 2013

Het laatste weekje Santiago

08 Juli 2013

Paaseiland; een paradijs op aarde

01 Juli 2013

Heerlijke chaos

23 Juni 2013

De laatste weekjes

Actief sinds 20 Jan. 2013
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 14387

Voorgaande reizen:

20 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: